Преглед дневника

Поштоване колеге,

После прегледа дневника, запазили смо, код већине, следеће:

Прво, има наставника који ниједну активност ни оцену нису унели.

Друго, неки опцију „Активности“ користе на сасвим погрешан начин. Одељак „Активности“ служи формативном оцењивању ученика и има  три нивоа, она 3 „смајлића“.

Уз одређени „смајли“ пишу се и запажања о напредовању ученика, дакле нека врста оцена,  па их треба тако и формулисати. Овоме имају приступ родитељи, а ученици само посредно, преко родитеља.

Дакле, ова опција не служи као замена за комуникацију са ученицима, па и не треба да се пише у другом лицу једнине (Послао си домаћи….), нити треба писати коментаре који су уобичајени у комуникацији са ученицима на часовима: Послао си погрешан (нечитак) задатакВидиш како можеш самостално да радиш  и сл.

Такође, ова опција не служи ни за исправљање грешака у домаћим задацима (У другом задатку погрешио си то и то…)“, за држање предавања (Велико слово користи се у следећим случајевима…).  Наиме,  већ је раније договорено како се даје конкретна повратна информација о домаћим задацима и како се објављују лекције, свакако за то не треба користити Ес дневник.

Кад је сумативно оцењивање у питању,  Министарство препоручује да прве оцене буду мотивишуће, па је важно, будући да се настава одвија у неповољним околностима, одржати мотивацију ученика за учење. Ово, наравно, не значи, да не треба задржати и објективност у оцењивању.

Дакле, за овај период потребно је да сваки учитељ/наставник има написано за сваки предмет, за сваког ученика, неку активност и оцену.

Молим вас да то до сутра исправите.

Драгана Леповић Стефановић