Шести разред – српски језик

6.11.2020. ПАЛАТАЛИЗАЦИЈА

3.11.2020. ПРОМЕНА Л у О

30.10.2020. НЕПОСТОЈАНО А

14.10.2020. Подела гласова

12.10.2020.Настанак гласова и говорни органи            govorni organi

28.9.2020. https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1688480/609/os6-srpski-jezik-i-knjizevnost-16-cas-domaca-lektira-branislav-nusic-autobiografija-odlomak-geografija

25.9. Лексикологија – деминутиви и аугментативи

23.9.2020.https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1680992/609/os6-srpski-jezik-i-knjizevnost-14-cas-tvorba-reci-pomocu-prefiksa-tvorba-reci-slaganjem

22.9.2020.https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1680270/609/os6-srpski-jezik-i-knjizevnost-13-cas-ivo-andric-aska-i-vuk-utvrdjivanje

19.9.2020.https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1434863/609/os6-srpski-jezik-i-knjizevnost-12-cas-ivo-andric-aska-i-vuk

17.9.2020.https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1671596/609/os6-srpski-jezik-i-knjizevnost-11-cas-sastavni-delovi-tvorenica-uocavanje-korena-reci

16.9.2020.https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1668112/609/os6-srpski-jezik-i-knjizevnost-10-cas-podeli-reci-po-nastanku

Подела речи по настанку. Грађење речи.

10.9. Исидора Секулић, БУРЕ

ШКОЛСКА 2020-2021

________________________________________________________________________

9.6.2020. Књижевнотеоријски појмови                                                                                                                                                                                      8.6.2020. Читање са разумевањем_Бик који Седи                                                                                                                                                                   5.6.2020. Александар Поповић_Снежана и седам патуљака_утврђивање                                                                                                                     3.6.2020. Александар Поповић_Снежана и седам патуљака                                                                                                                                               2.6.2020.  Гласовне промене_систематизација                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         1.6.2020.Подела гласова_систематизација

_________________________________________________

29.5.2020. Итало Калвино_ Шума на ауто-путу

27.5.2020. Стилске фигуре

26.5.2020. Утврђивање градива из књижевности

25.5.2020. Тим Талир или Продати смех_Џејмс Крис

__________________________________________________

23.5.2020. Позориште_Владислава Војновић

22.5.2020. Обнављање знања из граматике и правописа

20.5.2020. Хронолошко причање и препричавање

19.5.2020. Орлови рано лете_Бранко Ћопић_2_део

18.5.2020. Орлови рано лете_Бранко Ћопић

___________________________________________________

15.5.2020. Исправак Четвртог писменог задатка

13.5.2020. Обавештење_вест_извештај_утврђивање

12.5.2020. Обавештење_вест_извештај

11.5.20.20. И ми трку за коња имамо_2_час

____________________________________________________

 

9.5.2020. И ми трку за коња имамо_Миодраг Станисављевић

8.5.2020.   Писмени задатак

7.5.2020. ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ШЕСТИ РАЗРЕД ЗА ПИСМЕНИ

6.5.2020.Припрема за четврти писмени задатак

5.5.2020. Књижевни ликови који су оставили снажан утисак на мене

4.5.2020.Сирото ждребе_Светлана Велмар Јанковић_утврђивање

________________________________________

29.4.2020. Сирото Ждребе_Светлана Велмар Јанковић

28_април_Богаћење речника

За ученике 6/1,6/2 и 6/5 контролна вежба за 6_раз_друга група_27.април

27.4.2020. Разликовање дугих и кратких акцената2час

__________________________________________

24.април_Разликовање дугих и кратких акцената

22_април_анализа контролне вежбе

21.април_ Мој дека_Моја бака

___________________________________________

15.4. Мој дека је био трешња( 2 час обраде)

Роман у ПДФ-у moj_deka_je_bio_tresnja

14.4.Мој дека је био трешња

13.4. Културно-историјска предања о Марку Краљевићу

_________________________________________

Контролна вежба тест_ванредни_за_шестаке

10.4. Контролна вежба упутство за тест 6 разред за сајт

8.4. Орање Марка Краљевића

7.4. Глаголски облици

6.4. Марко Краљевић и Муса Кесеџија

_______________________________________

3.4.Комуникативна реченица

1.4.2020. Марко Краљевић укида свадбарину

31.3.2020. Зависне и независне реченице_1

30.3.Врсте независних реченица

 

25.3. i 26.3.2020. Наставна јединица : Допунски избор домаће лектире ( Џек Лондон: „ Бели Очњак“; Џек Лондон: „ Зов дивљине“; Хенрик Сјенкјевич: „Кроз пустињу и прашуму“)

Зов_дивљине_6_разред

24.3.2020. Наставна јединица: Глаголски облици ( аорист, имперфекат, плусквамперфекат)-утврђивање   гл_облици_обнављање_6_раз

23.3.2020. Наставна јединица: „Песма о керуши“, Сергеј Јесењин

песма о керуши_23_3_шести

 

21.3. Домаћи задаци пристижу и захваљујем вам се на томе. Замолила бих вас да поведете рачуна о следећим стварима: поштовању задатог рока, начину слања ( преко сајта школе) и одабиру одељења. Дешава ми се да ми стижу домаћи задаци ученика којима ја не предајем, што не представља велики проблем. Похваљујем њихову ажурност и посвећеност и лепо би било да је виде и њихови предавачи. Велики поздрав!

 

 

 

21.3.  Тест који вам је у прилогу служи за вежбање и обнављање градива. Предајте задатке у понедељак преко сајта школе. Будите здрави, поздрав!

теst 6

 

 

 

20.3.2020.

Драги шестаци, подсећам вас да у српском језику има четири прошла времена: аорист,перфекат,имперфекат и плусквамперфекат. Аорист и перфекат већ добро знате , а упућујем вас да лекције ИМПЕРФЕКАТ И ПЛУСКВАМПЕРФЕКАТ погледате на YOUTUBE , SUPERŠKOLA, #58 #59.

Сматрам да ће вам овакав начин презентовања бити јасан и занимљив. Снимке погледајте колико год пута вам је потребно и ОБАВЕЗНО забележите начине грађења ова два глаголска облика са датим примерима.

 

У току викенда урадите задатке из радних свезака везане за имперфекат и плусквамперфекат и доставите ми их на начин који је школа предвидела. За све недоумице и питања стојим вам на располагању. Срдачан поздрав!

 

 

 

 

19.3.2020.

Данас обновите СВЕ глаголскеоблике које смо до сада радили. Користите Граматике и Радне свеске.

Надам се да сте прочитали приповетку Јаблан Петра Кочића. Молим вас да одговорите на питања иза текста. Желим вам пуно успеха у раду! Подсећам да ми се ученици могу обратити путем мејла, а користим прилику и да их подсетим да читају лектиру Аутобиографија Бранислава Нушића. Можете је пронаћи на интернету!

 

 

Јаблан_Петар Кочић_6_разредЈаблан_Петар Кочић_6_разред

Драги ученици, пратећи наставу на РТС-у  подсећате се гласова и гласовних промена. Време је да се позабавимо и глаголским облицима. ОБНОВИТЕ аорист и  футур други.  Сада ћемо се позабавити глаголским начинима.  То су потенцијал и императив. Сећате се да се ради о личним глаголским облицима.

ПОТЕНЦИЈАЛ  је сложен глаголски облик. Гради се од аориста помоћног глагола БИТИ и РАДНОГ ГЛАГОЛСКОГ ПРИДЕВА. На пример:

ВОЛЕТИ

  1. ја бих волео         1. ми бисмо волели
  2. ти би волео           2. ви бисте волели
  3. он би волео          3. они би волели

 

ИМПЕРАТИВ је заповедни начин. То је прост глаголски облик. Специфичан је јер нема облике за 1.лице једнине и 3. лице једнине и множине ( неприсутна лица).

 

ПОПИТИ

1./                                        1. попијмо

2. попиј                             2. попијте

3. /                                      3. /

 

Прочитајте у својим Граматикама лекције о ова два глаголска облика. У радним свескама урадите задатке које се тичу императива и потенцијала. Очекујем да ми урађене задатке сликате и пошаљете на мејл maarajaaa10@yahoo.com. Сва питања и недоумице такође ми можете поставити путем мејла. Поздрав до сутра!

 

97 и 98 Аска и вук_6 разред

Поштовани ученици, прочитајте приповетку Аска и вук Иве Андрића. Одговорите на питања иза текста и размислите о томе како приповедач види важност уметности. О томе ћемо имати домаћи задатак. Будите здрави!

95. Приповетка ,,Аска и вук,, упутства и домаћи задатак