Школа:
„Десанка Максимовић“
|
Наставни предмет:
Српски језик |
Разред и одељење:
V-2 |
Школска година:
2017/2018. |
Датум реализације:
30.1.2018. |
Име и презиме наставника:
Валентина Вељковић Николић и Драгана Леповић Стефановић |
Припрема за час
Наставна област | Књижевност |
Наставна јединица | Шала, Антон Павлович Чехов |
Тип часа | Утврђивање |
Циљ часа | Појам шале– по чему је препознајемо, како се и са ким шалима, како се притом осећамо.
Упознавање ученика са информацијама у вези са дигиталним насиљем. |
Образовни задаци | Тумачити наслов приче; посматрати ситуацију из позиције дечака (приповедача) и из Нађине перспективе; пратити промену Нађиног понашања и изгледа; поента новеле.
Указивати ученицима како да реагују на насиље. |
Функционалн задаци | Подстицати слободно изношење ставова у вези са прочитаним делом.
Размена искустава везана за насиље учињено из „шале“ и дигитално насиље, ради безбеднијег коришћења интернета. |
Васпитни задаци | Оспособљавање за критичко процењивање књижевног дела.
Развијање способности дијалога, формирање ставова, уверења и система вредности, развијање стваралаштва; развијати код ученика љубав према књижевности; Оспособљавање ученика за препознавање облика дигиталног насиља. |
Образовни стандарди |
|
Облици рада | Фронтални, рад групи |
Наставне методе | Дијалошка, монолошка, демонстративна, метода истраживачких радова ученика |
Наставна средства | Радна свеска (стр. 58-62.) флип чатр, ППТ |
Литература за наставнике | 1.Милија Николић, Методика наставе српског језика, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд, 2008.
2.Симеон Маринковић, Методика креативне наставе српског језика и књижевности, Креативни центар, Београд, 1994. |
Литература за ученике | Радна свеска за српски језик за пети разред основне школе, Логос, 2013. |
Ток часа
Уводни део часа
(10 минута) |
У дијалошком уводу наставник ће са ученицима објаснити појам шала – по чему је препознајемо, како се и са ким шалимо, како се притом осећамо.
-Зашто се прича зове Шала? О каквој је шали заправо реч? – Какви су, по вашем мишљењу поступци приповедача према Нађењки (праведни или неправедни – образложи)?
|
Главни део часа
(30 минута)
|
Наставник уводи ученике у главни део часа: Верујем да смо сви били у ситуацији да се нашалимо са неким или неко са нама на начин како је то приказано у Чеховљевој новели.
Ученици ће затим бити организовани за рад у групи и добиће задатке: 1. опишите догађај/ситуацију у којој сте ви били у улози оног ко се „шали“ са неким. -Зашто сте то урадили? Како сте се том приликом осећали? Има ли и које су последице те шале? 2. опишите ситуацију у којој сте ви били „жртва“ неуспеле шале. -Како је дошло до тога? Како сте се осећали? Има ли и које су последице те шале? Како се завршило? Како сте изашли из те ситуације? 3. опишите догађај/ ситуацију у којој сте се с неким грубо нашалили користећи мобилни телефон или друштвене мреже. -Зашто сте то урадили? Како сте се том приликом осећали? Има ли и које су последице те шале? 4. опишите/ представите догађај/ ситуацију у којој се неко нашалио са вама користећи мобилни телефон или друштвене мреже. -Како сте се осећали? Има ли и које су последице те шале? Како се завршило? Како сте изашли из те ситуације? Ученици на задацима раде 10 минута. Разговарају о урађеним задацима, представљају рад своје групе. Представник гупе изложе рад своје групе. Наставник треба да подстакне ученике да што прецизније опишу конкретне ситуације, али и да им помогне уколико је неопходно. Кроз извештавање група разговарати са ученицима о тзв. „шалама“, последицама осећањима и увести их у интерактивну презентацију дигиталног насиља.
|
Завршни део часа
(5 минута) |
Излазна карта – поруке приче / шта сам научио на данашњем часу
|
ИЗВЕШТАЈ О ОДРЖАНОМ УГЛЕДНОМ (ОГЛЕДНОМ) ЧАСУ
Име и презиме наставника | Валентина Вељковић Николић, Драгана Леповић Стефановић | |
Датум и време одржаног часа | 30.1.2018. | |
Место реализације (матична школа, издвојено одељење) | матична школа | |
Разред и одељење у коме је час реализован | 5/2 | |
Наставни предмет(и) | Српски језик | |
Наставна област (тема), наставна јединица | Шала, Антон Павлович Чехов | |
Посматрачи часа (навести име и презиме и стручно веће коме припада посматрач) | Манди Живковић
Оливера Раденковић Александра Димитријевић Јелена Јовановић |
Сузана Ристић
Биљана Миленковић Славољуб Цветановић
|
Миле Пенков
Цонка Стефановић |
Љиљана Стојиљковић
Братислава Петровић |
|
Слађана Миланов
Сузана Цветковић |
Лидија Стојановић
Ружица Радосављевић |
|
Виолета Милосављевић
Татјана Лазаров |
Јелена Вучковић | |
Едита Алексов
Драгана Стојиљковић Веселинка Станковић |
Соња Марковић Томић
Иван Митић |
|
Филип Клаин | ||
Евалуација реализатора одржаног часа | Сви планирани задаци и циљеви часа су испуњени. Реализатори су задовољни реализацијом, уз напомену да увек може и боље. | |
Закључци дискусије о одржаном часу | На основу коментара колега, час је добро осмишљен. Добра је повезаност наставне јединице која је обрађена пре тога са свакодневним животом – ученици су налазили личне примере које су представили на часу, где су они били жртве или насилници.
Успешнност часа види се и у томе што је сваки ученик сам извео закључке о томе шта је научено на часу ( закључци ученика су били различити и нису се поклапали ). |
Валентина Вељковић Николић,
Драгана Леповић Стефановић