6.11.2020. ПАЛАТАЛИЗАЦИЈА
3.11.2020. ПРОМЕНА Л у О
30.10.2020. НЕПОСТОЈАНО А
14.10.2020. Подела гласова
12.10.2020.Настанак гласова и говорни органи govorni organi
25.9. Лексикологија – деминутиви и аугментативи
Подела речи по настанку. Грађење речи.
10.9. Исидора Секулић, БУРЕ
ШКОЛСКА 2020-2021
________________________________________________________________________
9.6.2020. Књижевнотеоријски појмови 8.6.2020. Читање са разумевањем_Бик који Седи 5.6.2020. Александар Поповић_Снежана и седам патуљака_утврђивање 3.6.2020. Александар Поповић_Снежана и седам патуљака 2.6.2020. Гласовне промене_систематизација 1.6.2020.Подела гласова_систематизација
_________________________________________________
29.5.2020. Итало Калвино_ Шума на ауто-путу
27.5.2020. Стилске фигуре
26.5.2020. Утврђивање градива из књижевности
25.5.2020. Тим Талир или Продати смех_Џејмс Крис
__________________________________________________
23.5.2020. Позориште_Владислава Војновић
22.5.2020. Обнављање знања из граматике и правописа
20.5.2020. Хронолошко причање и препричавање
19.5.2020. Орлови рано лете_Бранко Ћопић_2_део
18.5.2020. Орлови рано лете_Бранко Ћопић
___________________________________________________
15.5.2020. Исправак Четвртог писменог задатка
13.5.2020. Обавештење_вест_извештај_утврђивање
12.5.2020. Обавештење_вест_извештај
11.5.20.20. И ми трку за коња имамо_2_час
____________________________________________________
9.5.2020. И ми трку за коња имамо_Миодраг Станисављевић
8.5.2020. Писмени задатак
7.5.2020. ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ШЕСТИ РАЗРЕД ЗА ПИСМЕНИ
6.5.2020.Припрема за четврти писмени задатак
5.5.2020. Књижевни ликови који су оставили снажан утисак на мене
4.5.2020.Сирото ждребе_Светлана Велмар Јанковић_утврђивање
________________________________________
29.4.2020. Сирото Ждребе_Светлана Велмар Јанковић
За ученике 6/1,6/2 и 6/5 контролна вежба за 6_раз_друга група_27.април
27.4.2020. Разликовање дугих и кратких акцената2час
__________________________________________
24.април_Разликовање дугих и кратких акцената
22_април_анализа контролне вежбе
___________________________________________
15.4. Мој дека је био трешња( 2 час обраде)
Роман у ПДФ-у moj_deka_je_bio_tresnja
13.4. Културно-историјска предања о Марку Краљевићу
_________________________________________
Контролна вежба тест_ванредни_за_шестаке
10.4. Контролна вежба упутство за тест 6 разред за сајт
7.4. Глаголски облици
6.4. Марко Краљевић и Муса Кесеџија
_______________________________________
1.4.2020. Марко Краљевић укида свадбарину
31.3.2020. Зависне и независне реченице_1
30.3.Врсте независних реченица
25.3. i 26.3.2020. Наставна јединица : Допунски избор домаће лектире ( Џек Лондон: „ Бели Очњак“; Џек Лондон: „ Зов дивљине“; Хенрик Сјенкјевич: „Кроз пустињу и прашуму“)
24.3.2020. Наставна јединица: Глаголски облици ( аорист, имперфекат, плусквамперфекат)-утврђивање гл_облици_обнављање_6_раз
23.3.2020. Наставна јединица: „Песма о керуши“, Сергеј Јесењин
21.3. Домаћи задаци пристижу и захваљујем вам се на томе. Замолила бих вас да поведете рачуна о следећим стварима: поштовању задатог рока, начину слања ( преко сајта школе) и одабиру одељења. Дешава ми се да ми стижу домаћи задаци ученика којима ја не предајем, што не представља велики проблем. Похваљујем њихову ажурност и посвећеност и лепо би било да је виде и њихови предавачи. Велики поздрав!
21.3. Тест који вам је у прилогу служи за вежбање и обнављање градива. Предајте задатке у понедељак преко сајта школе. Будите здрави, поздрав!
20.3.2020.
Драги шестаци, подсећам вас да у српском језику има четири прошла времена: аорист,перфекат,имперфекат и плусквамперфекат. Аорист и перфекат већ добро знате , а упућујем вас да лекције ИМПЕРФЕКАТ И ПЛУСКВАМПЕРФЕКАТ погледате на YOUTUBE , SUPERŠKOLA, #58 #59.
Сматрам да ће вам овакав начин презентовања бити јасан и занимљив. Снимке погледајте колико год пута вам је потребно и ОБАВЕЗНО забележите начине грађења ова два глаголска облика са датим примерима.
У току викенда урадите задатке из радних свезака везане за имперфекат и плусквамперфекат и доставите ми их на начин који је школа предвидела. За све недоумице и питања стојим вам на располагању. Срдачан поздрав!
19.3.2020.
Данас обновите СВЕ глаголскеоблике које смо до сада радили. Користите Граматике и Радне свеске.
Надам се да сте прочитали приповетку Јаблан Петра Кочића. Молим вас да одговорите на питања иза текста. Желим вам пуно успеха у раду! Подсећам да ми се ученици могу обратити путем мејла, а користим прилику и да их подсетим да читају лектиру Аутобиографија Бранислава Нушића. Можете је пронаћи на интернету!
Јаблан_Петар Кочић_6_разредЈаблан_Петар Кочић_6_разред
Драги ученици, пратећи наставу на РТС-у подсећате се гласова и гласовних промена. Време је да се позабавимо и глаголским облицима. ОБНОВИТЕ аорист и футур други. Сада ћемо се позабавити глаголским начинима. То су потенцијал и императив. Сећате се да се ради о личним глаголским облицима.
ПОТЕНЦИЈАЛ је сложен глаголски облик. Гради се од аориста помоћног глагола БИТИ и РАДНОГ ГЛАГОЛСКОГ ПРИДЕВА. На пример:
ВОЛЕТИ
- ја бих волео 1. ми бисмо волели
- ти би волео 2. ви бисте волели
- он би волео 3. они би волели
ИМПЕРАТИВ је заповедни начин. То је прост глаголски облик. Специфичан је јер нема облике за 1.лице једнине и 3. лице једнине и множине ( неприсутна лица).
ПОПИТИ
1./ 1. попијмо
2. попиј 2. попијте
3. / 3. /
Прочитајте у својим Граматикама лекције о ова два глаголска облика. У радним свескама урадите задатке које се тичу императива и потенцијала. Очекујем да ми урађене задатке сликате и пошаљете на мејл maarajaaa10@yahoo.com. Сва питања и недоумице такође ми можете поставити путем мејла. Поздрав до сутра!
Поштовани ученици, прочитајте приповетку Аска и вук Иве Андрића. Одговорите на питања иза текста и размислите о томе како приповедач види важност уметности. О томе ћемо имати домаћи задатак. Будите здрави!