Пројекат „Образовање за права детета“
Конвенција о правима детета
Пројекат „Образовање за права детета“ реализује Ужички центар за права детета у сарадњи са организацијама цивилног друштва и основним школама у Србији, уз подршку Песталоци дечје фондације из Швајцарске. Наша школа је у овом пројекту од априла 2019. године.
Пројекат је заснован на одредбама Конвенције о правима детета, посебно оним која се тичу права сваког детета да учи и информише се о својим правима и да зна да она морају бити поштована у свакој прилици. Зато је веома важно да права детета буду део образовања које се стиче у школи.
Пројекат доприноси да:
-
Деца уче о својим правима у школи
-
Деца уживају своја права у школи. Важно је да школа:
– буде безбедно место где су деца заштићена од насиља и дискриминације;
– буде место где су деца информисана о својим правима и одговорностима и активно учествују у свим аспектима образовног процеса и живота школе;
– предузима ефикасне мере ради осигурања доступности и квалитета образовања за сву децу.
Активности пројекта су усмерене на:
-
креирање модела примене образовања о правима детета у редовној настави у одабраним основним школама у Србији;
-
јачање капацитета школа као институција и запослених у њима да поштују права детета у свом раду и примењују образовање за права детета;
-
оснаживање деце, родитеља и других чинилаца образовног система за активно учешће у промоцији и примени права детета у школама;
Кључне активности:
-тренинзи за наставнике о правима детета;
-тренинзи за чланове ученичких парламената о правима детета;
-примена образовања о правима детета у редовној настави у свим разредима основне школе – кроскурикуларни приступ;
-реализација акција ученичких парламената у циљу промоције права детета на нивоу партнерских школа;
-примена Индекса – Индикатора остварености права детета у образовању и унапређење права детета у школи;
-примена два креирана приручника о правима детета, и то за рад са наставницима и рад са ученичким парламентима;
Оцену из познавања Права детета неће нам дати учитељ или наставник, већ животне околности у којима се можемо наћи. Зато се Права детета не уче, него се живе, јер су она проистекла из потребе да деца уживају сигурност и безбедност, у сваком сегменту живота.